1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Vieraana näet vain osan foorumeistamme. Rekisteröidy nähdäksesi enemmän alueita sekä osallistuaksesi keskusteluun.

Mistä kannattaa tilata tietokoneen komponentteja

Keskustelun alueella 'Tekniikka ja dataaminen' aloittanut videosambo, maaliskuu 3, 2018.

1. videosambo

videosambo Aloittelija SVIP

Kesä olisi tulossa ja pääsen kesätöihin. Suunnittelin tuhlaavani rahani uuteen pelikoneeseen jonka kokoaisin itse. En tiedä kunnolla sivustoja suomesta tai ulkomailta mistä kannattaisi tilata. Olen katsonut osia tähän asti jimmsistä mutta onko suomessa vielä parempuakin verkkokauppoja?
  2. 5umor

5umor Newbie

Ei niitä oikeen satu olemaan ku Jimms. Tosin gigantti ja poweri ovat alkaneet myymään myös komponentteja ja niitä on alennuksessa vähän väliä. Sitten on kans klassinen verkkokauppa.com mutta yleensä hinnat on aikalailla samaa luokkaa kuin Jimssillä tai vähäsen ehkä korkeampia. Jotkun käyttää saksalaista Mindfactorya, mitä olen netistä lukenut.

Jos nyt tällähetkellä lähet konetta suunnittelemaan ja ostelemaan, kannattaa katsoa myös prebuilt-systeemejä. Saattaa nimittäin tulla halvemmaksi sellainen, koska muistien ja näytönohjaimien hinnat on aivan käsittämättömiä. Tarkoitan siis suurempien merkkien koneita kuten HP:ta, Lenovoa jne. Eli kannattaa verrata ennen ostamista, jos parempi diili sattuukin löytymään valmiiksi kasattuna.
  3. videosambo

videosambo Aloittelija SVIP

Olen tähän asti ostanut valmiiksi koottuja koneita ja olen päätynyt siihen tulokseen ettei ne täytä kaikkia tarpeita, siksi suunnittelin kokoavani itse, jotta saan juuri ne ominaisuudet ja komponentit mitä tarvitsen. Jimmsiltä löytyy kaikki muut komponentit paitsi cpu jäähdyttimet.
  4. 5umor

5umor Newbie

https://www.jimms.fi/fi/Product/Erikoistuotteet